Englishورودثبت نام خانهپژوهشکده هاپژوهشکده حفاظت و مرمتپژوهشکده باستان شناسیپژوهشکده ابنیه و بافت های تاریخیپژوهشکده زبان شناسی ،کتیبه ها و متونپژوهشکده مردم شناسیگروه گردشگریگروه هنرهای سنتیگروه میراث طبیعیمعاونت هامعاونت پژوهشیمعاونت فناوری و کاربرد سازیمدیریت امور فناوری ، مراکز رشد واحدهای فناورمرکز مشاوره و ارائه خدمات تخصصیمرکز سیاست پژوهی و آینده پژوهیمعاونت اداری ، مالی و توسعه مدیریتمدیریت امور مالیمدیریت برنامه ریزی و آمارمدیریت توسعه منابع انسانی و بهره وریمدیریت امور پشتیبانیمدیریت امور بین الملل و حقوقیمدیریت حراستگروه نظارت ،ارزیابی و کنترل پروژهمرکز معرفی فرهنگیآرشیو خبرهادرباره پژوهشگاهاساسنامه پژوهشگاهمنشور اخلاقیرئیس پژوهشگاهدفتر ریاست و روابط عمومیشورای پژوهشیدبیرخانه هیات اجرایی جذب اعضای هیئت علمیدستاوردهای پژوهشگاهطرح پژوهشی استانیتماس با ما ......1398/8/18 شنبهدومین نشست بررسی آثار نعمت الله فاضلی برگزار شددومین نشست بررسی آثار دکتر نعمت الله فاضلی استاد پژوهشگاه علوم انسانی توسط پژوهشکده مطالعات اجتماعی با همکاری پژوهشکده مردم شناسی و انجمن انسان شناسی ایران برگزار شد.. به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ، در این نشست حسین میرزایی استاد دانشگاه علامه طباطبایی نخست به اهمیت «سفر» در دو بافت شرقی و غربی آن پرداخت و با ذکر نمونه هایی از مردم شناسانی که به موضوع سفر پرداخته اند، جایگاه سفر و معنای فرهنگی آن را در کتاب «مردم نگاری سفر »اثر نعمت الله فاضلی به بحث نهاد. وی با مروری به آثار لوی اشتراوس، دیدگاه های متناوب در زمینه سفر را مهم ارزیابی کرد و سفر را در آثار فاضلی راهی برای شناخت فرهنگ دانست که از یک سو ادبی و از سوی دیگر مردم شناختی است. سپس سید احمد محیط طباطبایی، اهمیت کار فاضلی را روایتی ایرانی از فرهنگ انگلستان دانست و کتاب مردم نگاری سفر را نقطه اتصال سنت مردم شناسی در ایران و رویکردهای مدرن انسان شناسی در غرب برشمرد. پس از وی زهرا نیکنام عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی ابتدا حرکت فاضلی از رشته انسان شناسی به بحث آموزش را مورد توجه قرار داد و در ادامه اهمیت کار او را ارایه تجربه های زیستی وی از امر آموزش در دو گستره روستایی و شهری دانست. سپس نعمت الله فاضلی با پاسخ به پرسش ها و انتقادات حاضران نشست بیان داشت که وظیفه علم تعمیق ادراک موضوع های مختلف است و دانشگاه نباید به عنوان بخشی از یک نهاد اداری تلقی شود بلکه باید در چارچوب افزایش آگاهی های عمومی و علمی عمل کند. وی در ادامه تجربه سفر را محل اتصال و الحاق تالیف به معنای یک امر نگارشی مردم شناسی به عنوان دانش شناخت انسان و فرهنگ شمرد و وظیفه انسان شناسی را بازتاب و تمرکز آگاهی های فرهنگی دانست. عكس هاي مرتبط : امتیاز دهی بيشتر ارسال به دوستان نام ارسال کننده : ایمیل ارسال کننده: نام دریافت کننده : ایمیل دریافت کننده : موضوع ایمیل : کد تصویری :