مدیریت توسعه و منابع انسانی و بهره وری
این مدیریت با اجرای قوانین و مقررات مرتبط و متوازن با فعالیتهایی نظیر: " برنامه ریزی و تأمین نیروی انسانی، آموزش و توسعه دانش اعضای شاغل، ارزشیابی عملکرد، برقراری حقوق و مزایا، امور رفاهی و پاداش انگیزشی و توسعه فرهنگ، روابط، انضباط و ساختار سازمانی" برای استفاده مطلوبتر از نیروی انسانی کارآ و اثربخش در جهت اهداف سازمانی ارتقای بهرهوری منابع انسانی به عنوان اصلی ترین منابع پژوهشگاه نقش مهمی در پیشبرد مأموریتها و فعالیتهای اصلی مجموعه واحدهای صفی ایفاء مینماید.
شرح وظایف مدیریت توسعه منابع انسانی و بهرهوری
- مطالعه و بررسي مداوم وظايف سازمانی پژوهشگاه و واحدها و چگونگی گردش كار در آنها با توجه به برنامه راهبردی و توسعه پژوهشگاه.
- انجام بررسي های سازمانی به منظور برنامه ريزی و برآورد نيروی انساني غير هيأت علمی مورد نياز پژوهشگاه.
- ارائه طريق براي بهبود روشهای انجام كار و تحول اداری و بهره وری.
- تهيه و تنظيم نمودار سازمانی (تشكيلاتی) و پستهاي سازمانی متناسب با وظايف و مسئوليتهای واحدهاي تابعه پژوهشگاه.
- برقراري ارتباط با مراجع ذيصلاح و تجديد نظر و اصلاح تشكيلات پژوهشگاه در صورت نياز و حسب مورد.
- مطالعه و بررسي در خصوص تهيه و تنظيم شرح وظايف واحدها و تفكيك و تقسيم وظايف به منظور جلوگيري از تكرار و تداخل وظايف و همچنين شرح وظايف پستهاي سازماني پژوهشگاه و ابلاغ آنها به واحدها پس از تائید توسط مراجع ذیصلاح
- مطالعه و تشخيص نيازهاي آموزشي و كارآموزي اعضای غير هیات علمی و اجراي برنامه هاي آموزشي براي آنان.
- شركت فعال در شوراها ، كميته ها و اظهار نظر پيرامون مسائل مربوط .
- بررسی و انجام اقدامات لازم براي بهبود مستمر مديريت و افزايش بهره وري در فرآيند آموزش.
- مطالعه و بررسي قوانين، مقررات و آئين نامههاي داخلي پژوهشگاه با هدف ساده سازي و هماهنگ ساختن آنها و ارائه به مراجع ذي صلاح براي تصويب.
- حمايت، هدايت و نظارت بر فعاليتهاي بهره وري و تحول اداري پژوهشگاه.
- برنامه ريزي جهت اجراي مصوبات شوراها و كميسيون بهره وري و تحول اداري پژوهشگاه.
- تهيه و تنظيم گزارش اداري از اجراي برنامههاي تحولاداري و بهره وري در پژوهشگاه براي ارائه به مراجع ذیصلاح.
- اجراي سياست ها و خط مشيهاي پژوهشگاه در زمينه هاي مربوط به امور اداري و استخدامي و بازنشستگي.
- نظارت بر حسن انجام فعاليتهاي واحدهاي تابعه.
- تهيه و تنظيم آيين نامه ها و بخشنامه ها و دستورالعمل هاي مرتبط براي ارائه به مقامات ذيربط براساس ضوابط و مصوبات پژوهشگاه و ابلاغ آن به كليه واحدها پس از تاييد.
- نظارت بر اجراي مقررات انضباطي، حضور و غياب، طرح تمام وقت، اضافه كار و ... و رسيدگي به تخلفات اعضای غير هيأت علمي و هيأت علمي و ارجاع مراتب به هيأتهاي رسيدگي به تخلفات اداري کارکنان و انتظامی اعضای هیأت علمی.
- مطالعه و بررسي رسته هاي شغلي مشاغل و ارائه نظرات و پيشنهادات اصلاحي به مراجع ذی ربط.
- ايجاد و نگهداري بانك اطلاعاتي پرسنلي و سوابق خدمتي و اداري كليه پرسنل پژوهشگاه.
- پيش بيني ترفيع و تغيير پایه سالانه اعضا با كمك واحدهاي مربوط .
- تهيه طرحهاي مربوط به رفاه عمومي اعضا و نظارت برحسن اجراي طرحهاي مزبور .
- انجام كليه امور مربوط به ارزيابي عملكرد سالانه اعضاي غير هيأت علمی.

افشین کرمی
سرپرست مدیریت توسعه ،منابع انسانی و بهره وری